pogodynka

Jeden punkt instrukcji: Regulator temperatury pomieszczeń, sterowany pogodowo. Inny punkt instrukcji: Regulator do pracy z podwyższoną i sterowaną pogodowo temperaturą kotła (do trybu sterowania pogodowego potrzebny jest dodatkowo czujnik temperatury zewnętrznej)W styczniu masz coś za małe zużycie w porównaniu do pozostałych miesięcy. Podejrzewam, że ta grzewcza działała na sztywno i grzała na swoim maksie a w domu było chłodniej niż w pozostałe miesiące. Bo zużycie powinno być wyższe w porównaniu do pozostałych miesięcy. Styczeń był zdecydowanie najchłodniejszy. U mnie zużycie było w styczniu prawie dwa razy większe niż w grudniu czy listopadzie i reszty Najfajniejsze jest to, że ich konsultant, ktory lata po tych wszystkich wątkach dotyczących ogrzewania ten temat uporczywie pomija, bo musiałby przyznać, źe ich kocioł za spore pieniądze, w porównaniu z tańsza konkurencją ma dup..te sterowanie. Prawdopodobnie faktycznie będzie to jedna KG gdzie temperatura zasilania jest zależna od czujnika zewnętrznego i regulacja temperatury pokojowej poprzez http://klimatyzacjapolska.pl/klimatyzacja-do-domu/ przesuwanie KG.A najsmieszniejsze jest to ze ten czujnik zew kosztuje ponad 400zl. Wlasnie nie wiem co zrobic, bo oszczednosci na gazie nie bedzie, bo bedac na termostacie pokojowym i wyzszym parametrze mam takie samo spalanie jak na niskim parametrze i ciaglej pracy kotla. Jedynie poprawi sie komfort (o ile tak prosta pogodowka zda egzamin) bo teraz przy termostacie mam 0,5st roznicy miedzy startem a wylaczeniem kotla i czuc nieprzyjemny chlod przed wlaczeniem. Jak jestem na niskim parametrze i piec ciagle chodzi to mam stala temp, ale jak w dzien jest cieplej to juz w domu jest za cieplo musze skrecic troche temp, jak sie ochlodzi to podkrecic. Tez nie robota ciagle przy piecu biegac. Najlepiej jakby jakis uzytmownik setki z pogodowka wypowiedzial sie jak to dziala. Jeśli chodzi o pogodynkę i sterownik to brać jedno i drugie. Wydaje mi się, że przy podłogówce musi być pogodynka klimatyzator do domu bo podłogówka ma duża bezwładność czyli z opóźnieniem się ochładza/podgrzewa. Bez wskaźnika pogodowego pomieszczenie się wychłodzi zanim piec się załączy, dzięki pogodynce załączy się z wyprzedzeniem i nie wychłodzi pomieszczenia. Ja mam pogodynkę i sterownik pokojowy i chodzi mi na automatycznym trybie i jest ok nic mnie więcej nie interesuje, krzywe grzewcze i takie tam. W domu jest temperatura zadana maks 0,5 stopnia odchyły. Tak na marginesie, ile dales za tego imergasa 12kw? Masz zasobnik czy przeplywowo cwu?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

nie ma w indeksie

chusteczka

pogoda